مقالات

آموزش تزیین ژله برای تولد

تزیین ژله

اموزش تزیین ژله برای تولد

ژله یکی از بهترین دسرهایی است که می توان برای پذیرایی مراسم هایی مانند جشن تولد استفاده می شود. تهیه و تزیین انواع مدل برای تولد به یکی از فرهنگ ها در بین ایرانیان تبدیل شده است. این نیاز به مرورزمان باعث شده تا تزیین این دسر محبوب و خوشمزه به نحوه های مختلفی انجام شود. امروزه به کمک انواع مواد قنادی و قالب های متفاوت، می توان ژله را به روش های گوناگون تهیه و تزیین نمود. در ادامه چند آموزش تزیین ژله برای تولد به شما عزیزان خواهیم داد :

ژله لیوانی:

تزیین ژل لیوانی برای تولد بهترین ایده محسوب می شود و طرفداران زیادی دارد.

ایده های تزیین ژله لیوانی :

  1. خامه : بعد از سفت شدن ژله ، مقداری خامه زده شده را روی سطح ژله بریزید و با یک قیف شیرینی پزی به زیبایی شکل دهید .
  2. میوه های تازه : تکه های میوه های تازه مانند توت فرنگی ، کیوی ، پرتقال ، تمشک ، یا بلوبری را روی سطح ژله قرار دهید .
  3. نعنا تازه : برگ های نعناع تازه را روی خامه یا مستقیما روی ژله قرار دهید تا رایحه و ظاهر تازه ای به دسر شما ببخشد .
  4. ژله دورنگ یا چند رنگ : از چند طعم و رنگ ژله استفاده کنید و لایه لایه در لیوان بریزید . برای این کارباید هرلایه به طور کامل در یخچال سفت شود و سپس لایه بعدی اضافه شود .
  5. اسمارتیز یا دراژه های رنگی : می توانید از اسمارتیز یا دراژه های رنگی برای تزیین استفاده کنید ، این کار به خصوص برای جشن های کودکانه مناسب است .
  6. گل های خوراکی : از گل های خوراکی مانند گل بنفشه یا گل رز کوچک برای تزیین استفاده کنید .
  7. انواع تاپر ها : میتوانید از انواع تاپرکیک با سایزکوچک برای روز ژله استفاده کنید تاپر کیک های قلبی یا تاپر کیک کارتونی پیشنهاد خوبی برای تزیین ژله میتواند باشد .

نکات تکمیلی :

تنوع در لیوان ها : استفاده از لیوان های شفاف با شکل ها و اندازه های مختلف می تواند به جذابیت بسری دسر کمک کند .

چبدمان لایه ها : شما می توانید درون لیوان از یک یا چند رنگ ژله استفاده کنید. اگر می خواهید چند رنگ را در کنار هم قرار دهید، بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که در کنار یکدیگر جذاب به نظر برسند.

ژله خرده شیشه :

یکی دیگر از طرح های پیشنهادی و جذاب، تهیه و تزیین ژله خرده شیشه است. مراحل تهیه ژله خرده شیشه :

  1. تهیه ژله‌های رنگی:
  • هر بسته ژله رنگی را به صورت جداگانه با ۱ لیوان آب جوش حل کنید.
  • سپس نصف لیوان آب سرد به هر کدام اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • ژله‌های حل شده را در ظرف‌های جداگانه ریخته و در یخچال بگذارید تا کاملاً ببندند (حدود ۴ ساعت).
  1. برش زدن ژله‌های رنگی:
  • پس از اینکه ژله‌های رنگی کاملاً بستند، آنها را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید.
  1. تهیه ژله آلوئه‌ورا:
  • یک بسته ژله آلوئه‌ورا یا بی‌رنگ را با ۱ لیوان آب جوش حل کنید.
  • سپس یک لیوان شیر یا خامه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. اجازه دهید تا مخلوط خنک شود (اما نباید ببندد).
  1. ترکیب نهایی:
  • ظرفی که می‌خواهید ژله خرده شیشه را در آن سرو کنید آماده کنید.
  • مکعب‌های ژله رنگی را به طور مساوی در ظرف پخش کنید.
  • مخلوط ژله آلوئه‌ورا و شیر یا خامه را به آرامی روی ژله‌های رنگی بریزید تا کاملاً سطح ژله‌ها را بپوشاند.
  1. قرار دادن در یخچال:
  • ظرف را در یخچال قرار دهید و بگذارید تا ژله آلوئه‌ورا کاملاً ببندد (حدود ۴ ساعت).

پس از بستن کامل، ژله خرده شیشه شما آماده سرو است. می‌توانید آن را برش زده و در ظروف جداگانه سرو کنید. این دسر نه تنها خوشمزه است، بلکه به خاطر رنگ‌های زیبا و شفافش، بسیار جذاب و دلپذیر به نظر می‌رسد.

ژله ابرو بادی :

یکی دیگر از ایده های جذاب تزیین ژله برای تولد تهیه این دسر خوشمزه به روش ابر و بادی است. برای تهیه ژله ابر و بادی می توان از خامه، آب و شیر استفاده کرد. در تهیه این نوع ژله بهتر است از توت و بلوبری که رنگ های آبی و قرمز دارند، کمک بگیرید.

ابتدا ژله را با کمی آب جوش و خنک مخلوط کنید و سپس آن را درون یخچال بگذارید تا نیم بند شود. پیش از بسته شدن کامل ژل، آن را از یخچال بیرون بیاورید و با چنگال آن را مخلوط نمایید و در یک ظرف یا قالب دیگر به حالت لایه لایه، ابتدا خامه و سپس ژله نیم بند را بریزید. در انتها باید مواد به دست آمده را یک تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا به سفتی دلخواه شما برسند.

ژله رنگین کمانی :

افراد بسیار زیادی که به دنبال تزیین ژله برای جشن تولد هستند، به سراغ تهیه این دسر محبوب به روش رنگین کمان می روند. در تهیه این نوع دسر می توان از انواع اقسام رنگ ها استفاده نمود. اگر به دنبال یک ایده تزیین ژله برای تولد کودک هستید، به شما ژله رنگین کمانی را پیشنهاد می کنیم؛ زیرا قابلیت هماهنگ شدن با انواع تم های تولد را دارد و ظاهری متفاوت و زیبا به جشنتان می دهد.

برای تهیه این نوع ژله شما باید 6 رنگ ژله بخرید و در مرحله بعد یکی از ژله ها را با آب جوش ترکیب می کنید و سپس روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا کاملا حل شود. بعد اجازه دهید تا مواد به دمای محیط برسد و بعد یک قاشق بستنی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود. سپس هر لایه را درون ظرف بریزید و به مدت 20-30 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا کمی ببندد.

ژله رولی :

اگر به دنبال یک ایده تزیین ژله برای تولد می گردید، ژله رولی را پیشنهاد می کنیم. این مدل تزیین ژله برای تولد بچه ها در واقع جزء دیزاین های ساده و جذابی است که می توان آن را با کمک ژله و بستنی درست کرد.

مراحل : ابتدا پودر ژله را در یک کاسه بزرگ خوب هم بزنید تا کاملا حل شود . و بگذارید محلول ژله کمی خنک شود و سپس بستنی وانیلی را به ان اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا بستنی کاملا در ژله حل شود و یک مخلوط یکدست بدست اید .

یک سینی مستطیل یا مربع که لبه های ان بلند باشد را اماده کنید ، سینی را با کمی روغن چرب کنید تا ژله به ان نچسبد . سپس مواد را در سینی ریخته و درون یخچال بگذارید.

پس از بسته شدن ژله ، با استفاده از یک چاقوی تیز ، ژله را به نوار های باریک به عرض حدود 2-3 سانتی متر برش دهید . هر نوار را به ارامی رول کنید و در ظرف سرو قرار دهید .

ژله تزریقی :

در این بخش می خواهیم نحوه تهیه ژله تزریقی برای تولد را به شما آموزش دهیم. ابتدا ژله  آلوئه ورا در ظرف دلخواه (ترجیحا شفاف ) تهیه کنید ، خامه را درون چند ظرف بریزید و به هر کدام رنگی بیفزایید چند قطره آب هم به آن اضافه کنید تا راحت تر از سر سرنگ خارج شود. ژله‌های رنگی نیمه مایع را در سرنگ‌های مخصوص یا ابزار تزریق بریزید.

برای ایجاد طرح‌های مختلف مانند گل، برگ یا هر طرح دلخواه، سرنگ را به داخل ژله پایه فرو کرده و ژله رنگی را به آرامی تزریق کنید. برای ایجاد پتال‌های گل، می‌توانید از سرنگ‌های با سر نازک استفاده کنید. تزریق را از مرکز گل شروع کنید و به سمت بیرون ادامه دهید. این کار را با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تکرار کنید تا طرح دلخواه خود را به دست آورید.

 ژله آکواریومی:

درست کردن این نوع ژله اصلاً آسان نیست و خیلی زمان بر است، درعین حال قشنگ ترین تزیین ژله برای تولد فرزند دلبندتان است. این ژله را می توانید در ظرف های مختلفی درست کنید؛ مانند تنگ ماهی یا هر ظرفی که شبیه به آکواریوم باشد. بعد از اینکه لایه اول ژله را درست کردید باید روی آن پاستیل های مورد علاقه خود و سپس لایه دوم ژله را بریزید تا پاستیل ها حالت بهتری به خود بگیرند. می توانید از شکلات سنگی و بیسکویت خرد شده برای تزیین کمک بگیرید. این نوع تزیین ژله برای تولد بچه جذابیت زیادی دارد.

سخن نهایی :

خیلی ممنون از شما عزیزان که در مجله ی کات مات همراه ما بودید .امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. در این مقاله ،انواع تزیین ژله برای تولد را به شما آموزش دادیم و اکنون حتماً یکی از آنها را برای تولد فرزند خود در نظر گرفته اید. البته به این موضوع هم باید توجه کنید که کدام یک از این مدل ها به تم تولد شما نزدیک تر هستند و یا فرزند شما کدام یک را بیشتر دوست دارد و با دیدنش به وجد می آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید